Saturday, April 22, 2023

Pengenalan kepada Akuariz



No Pendaftaran KKM : MAL15120030TC
Produk Gamat Extract AkuaRiz telah mendapat kelulusan sebagai Supplement di bawah National Phamaceuticals Regulartory Agency ( NPRA ). Ia selamat di amalkan secara oral ( makan ). Kajian selama 3 tahun secara klinikal oleh Profesor Dato Dr Hj Ridzwan Hashim.
 
No Pendaftaran HALAL :
MS 2424 : 2012 1 055-05/2016
Gamat Extract AkuaRiz merupakan produk yang selamat & bersih di makan sebagai suplement tambahan yang mendapat kelulusan dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( JAKIM ). Gamat

Extract mempunyai status HALAL.
Kajian tentang gamat selama 3 tahun oleh Profesor melalui proses nyah toksid untuk menentukan gamat yang di pilih bebas dari sebarang toksiditi bahaya.
Kajian adalah kerjasama dengan University Islam Antarabangsa Kuantan, Pahang.
Kajian Klinikal telah di keluarkan untuk rujukan.


Kajian Oleh Tokoh Profesor

Kajian tentang gamat  selama 30 tahun oleh  Profesor melalui proses nyah toksid untuk menentukan gamat  yang di pilih bebas dari sebarang toksiditi bahaya.
Kajian University Islam Antarabangsa 
Kajian Klinikal telah di keluarkan untuk rujukan.


Gamat Extract Yang Berkualiti

Gamat Extract AkuaRiz telah di hasilkan melalui Hidupan Gamat jenis Stichopus Horrens.
Ia adalah species Gamat yang paling berkualiti di dunia dan ia hanya terdapat di perairan Langkawi, Kedah dan Sabah sahaja.
Siri Ujiian klinikal telah di jalankan untuk memastikan tiada kandungan TOKSID yang bahaya dan seterusnya menghasilkan EXTRACT Gamat yang berkualiti.
Kajian selama 3 tahun oleh Profesor Dato Dr Hj Ridzwan Hashim telah menghasilkan Gamat Extract Akuariz 67mg.



Bagaimana Akuariz Mendapat Nama?

‘Akua’ adalah dari perkataan Aqua yang bermaksud air. Ini untuk mengambarkan air sebagai tempat habitat Gamat yang hidup di Laut. ‘Riz’ pula diambil sempena nama Prof. Dr. Ridzwan Hashim sebagai individu yang bertanggungjawab dalam kajian terhadap Gamat untuk jenama ini.


No comments:

Post a Comment